Atölyeler ve Laboratuvarlar
Çağrı Merkezi Laboratuvarı

Çağrı merkezi laboratuvarı ile Çağrı Merkezi Hizmetleri Programında okuyan öğrencilerin mezun olduktan sonraki çalışma hayatlarına çabuk uyum sağlamaları amaçlanmıştır. Çağrı merkezi laboratuvarının gündemde üç çalışması vardır. Birincisi mezunlara yönelik anket çalışması, ikincisi sekreterlere yönelik anket çalışması ve üçüncüsü de gelen istek, öneri ve şikâyetlerin kayıt edilip ilgili birimlere aktarılması çalışmasıdır. Çağrı merkezi, vardiya planına göre çalışmaktadır. Sabah 09.00-12:30, öğleden sonra 13:30-17:00 akşam 17:00-20:00 saatleri arasında hizmet vermektedir. Vardiya planı, öğrencilerden gelen taleplere göre her hafta düzenlenen esnek bir yapıya sahiptir. Laboratuvardaki çalışma sistemi sayesinde teorik olarak anlatılan derslerin gerçek uygulaması yapılmaktadır. Laboratuvarın ilk gözlemlenen faydası öğrencilerin telefonda konuşma heyecanını yenmeleri olmuştur. Arayanlardan gelen taleplere göre çağrı merkezinin hizmet alanlarının da yeniden geliştirilmesi planlanmaktadır.    

Çağrı Merkezi Laboratuvarında Kullanılan Teçhizatlar ve Kullanım Alanları Şöyledir;

Wallboard

Wallboard çağrı merkezinde çağrı trafiğini anlık olarak ekrana yansıtan bir programdır. Wallboard ekranında kuyrukta bekleyenlerin sayısı, en uzun süre bekleme süresi, cevaplanan çağrı sayısı, dış arama sayısı, ortalama cevaplama süresi, servis seviyesi, toplam konuşma süresi, ortalama konuşma süresi, cevaplanamayan çağrı sayısı gibi istatistiki bilgiler yer almaktadır. Çağrı merkezinde çalışan temsilciler wallboard ekranına bakarak genel durumu, çağrı yoğunluğunu görerek konuşmalarına hız kazandırabilir ya da yavaşlatabilirler.

CRM Yazılımı (Rehber)

CRM yazılımı ile arayan kişilerle ilgili bilgiler, arama anında ekrana gelmektedir. Bu bilgiler şunlardır: en son ne zaman aradığı, hangi konu ile ilgili aradığı, adresi, telefon numarası, ne iş yaptığı, e-mail adresi yer alır. Çağrı merkezi operatörü aramayla ilgili not alabilir, not geçmişini görüntüleyebilir. Yazılımda arayan kişinin temel özellikleri ile arama yapılabilir. Rehber yazılım sayesinde arayan bilgileri excell’e aktarılabilir. Rehber program arayan kişiye IVR menülerinde seçim yapmadan da operatör ile görüşebilme olanağı sağlamaktadır.

IP Çağrı Merkezi Sunucu Donanımı

IP Çağrı Merkezi Sunucu Donanımı sayesinde arayanlar tuşlama yaparak istediği operatörle iletişim kurabilir. Sistem aynı anda 20 operatöre cevap verme olanağı tanımaktadır. IP Çağrı merkezi sunucu donanımı ana kontrol masasından çağrı merkezindeki 20 operatörü kontrol edebilmektedir. İşlemci bellek kapasitesi 2 GB’tır. Çağrı merkezi yazılımı ile entegre çalışabilmektedir.

IP Telefon

Ip telefon 132*64 piksel görüntüleme özelliğine sahip LCD ekrana sahiptir. Ip telefon ile eller kullanılmadan (handsfree) görüşme yapılabilmektedir.  IP telefon internet üzerinden görüşmeye (VOIP) olanak sağlamaktadır. IP telefonun 300 dahili telefon kayıt edebilme kapasitesine sahiptir.

Mono Kulaklık Seti

Kulaklıklar mikrofonla konuşabilme özelliğine sahiptir. Mikrofon çevreden gelen sesleri önleyici özelliğe sahiptir. Mikrofon sesleri güçlü bir şekilde karşı tarafa iletebilme özelliğine sahiptir. Kulaklık, operatör karşı tarafla konuşurken oluşacak ani ses patlamalarına karşı koruyucu özelliğe sahiptir. Kulaklıkta akustik ses patlama koruma özelliği bulunmaktadır. Kulaklık en az 150 hz. ve en fazla 6800 hz.düzeyindeki sesleri algılayabilme özelliğine sahiptir.    

0850’li Hat

Laboratuvarda kullanılmak üzere bir adet 850 ile başlayan numara alınmıştır. Her yöne 1000 dakika arama özelliği vardır. Ayrıca 8 megabit internet hizmeti alınmaktadır. (0850 288 3026)


Bilgi İşlem Daire Başkanlığı - Her Hakkı Saklıdır
[]
IPv6 Etkin