Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı

Küçült Yazı Tipi Büyüt

TARİHÇE

Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı 2003-2004 eğitim-öğretim yılından itibaren öğrenci alımına başlamış ve ilk mezunlarını 2004-2005 eğitim-öğretim yılı sonunda vermiştir. Günün gereklerine ve sektörün beklentilerine göre, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında program adı Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı olarak değiştirilmiştir. Ders kataloğu ve ders içerikleri de güncellenmiştir.

NEDEN BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI?

Sekreterlik bilinçli bir şekilde büyümüş, gelişmiş ve yeni, modern bir görünüm kazanmıştır. Bu mesleği yapanlar hem bu alandaki bilgileri edinmeli, hem de bu bilgileri uygulayarak pekiştirmelidir. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı bu bilgileri edinebileceğiz bir ön lisans programıdır. Yönetim düşüncesindeki gelişmeler ve yöneticilerin profesyonelleşmesi ile birlikte, profesyonel yönetici asistanlarına duyulan ihtiyaç ve verilen önem sürekli artmaktadır. Günümüzde yönetici asistanları, yöneticinin ve büroların çalışmalarını etkin ve başarılı bir biçimde yürütebilmesinde aranan elemanlardır. Ve bu meslek popüler mesleklerden biridir.

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı olarak; değişmeyen tek şeyin değişim olduğu günümüzde, bu bilince erişmiş ve kendini sürekli geliştiren, gerekli bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar büro program ve donanımlarını iyi derecede kullanabilen, yönetim ilke ve yöntemlerini benimseyen ve profesyonelce kullanabilen, iyi insan ilişkileri ve iletişim kurabilen, protokol bilgilerine sahip, sorumluluk sahibi ve inisiyatif kullanabilen yüksek düzeyde büro elemanları, yönetici asistanları ve geleceğin büro yöneticilerini yetiştirerek; gerek özel sektör gerekse de kamu sektörünün bu konudaki ihtiyaçlarına cevap vermeyi amaçlıyoruz.

 

 

EĞİTİM

Eğitim dili Türkçe olup; 2 yıllık-4 yarıyıllık ön lisans eğitimini kapsar.
Ayrıca isteyen öğrenci 1 yıl süreli isteğe bağlı İngilizce Hazırlık eğitimi görebilirler.


FİZİKİ ALTYAPI

Klavye teknikleri, mesleki yazışmalar, web tasarım, bilgisayar büro programları, bilgisayarlı muhasebe gibi uygulamalı dersler için iki adet Bilgisayar Laboratuvarı bulunmaktadır.


GİRİŞ VE MEZUNİYET KOŞULLARI

YKS kapsamında TYT puanı ile öğrenci alınmaktadır. Öğrenciler mezun olabilmek için, öğretim planında belirtilen 120 AKTS’lik zorunlu ve seçmeli dersleri başarmak ve 30 iş günü yaz stajını tamamlamak zorundadır.

İSTİHDAM OLANAKLARI

Mezunlarımız kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda, sekreter, yönetici asistanı, büro elemanı olarak iş bulabilmekte ve önlerinde üst düzey yönetici asistanı, yönetici sekreter ve yönetici pozisyonlarına ilerleme olanakları da bulunmaktadır. Sağlık, turizm, eğitim, hukuk gibi çok farklı sektörlerde çalışma fırsatı bulabilmektedirler. Özel sektörde ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilecekleri gibi, Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) ile memuriyete de geçebilmektedirler.


DİKEY GEÇİŞ İMKANLARI

Dikey Geçiş Sınavı ile aşağıdaki bölümlere dikey geçiş yapılabilmektedir:

*
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
*
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
*
Sağlık Yönetimi
*
Yönetim Bilişim Sistemleri

ETKİNLİKLERİMİZ

 

Ulusal Etkinlikler

 

14. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi (BÜROKON) 8-10 Ekim 2015 tarihinde Yüksekokulumuz ev sahipliğinde Çaycuma Kampüsünde düzenlenmiştir. Kongre, 34 farklı üniversiteden akademisyenlerin, kamu kurumları ile özel sektör kuruluşlarından meslek mensuplarının ve öğrencilerin geniş katılımı ile gerçekleştirilmiştir.

Yüksekokulumuzda 7 Ekim 2015 tarihinde 1. Ulusal F Klavye Yarışması düzenlenmiş, yarışmaya 11 Meslek Yüksekokulunun katılımıştır.


Kongre ve Yarışma hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.

 


Konferans, Semimer ve Sektör Buluşmaları
Öğrencilerimiz için, alanında uzman kişileri ve firmaları çağırdığımız konferans, seminer ve sektör buluşmaları düzenlemekteyiz.


İŞKUR-İş Arama Becerileri ve CV Hazırlama
Kariyet.Net-“Kariyer Tüyoları”
Call Center Masters-Satış Koçluğu, Diksiyon, Sunum Becerileri,  Liderlik ve Yöneticilik, Motivasyon, Stres Yönetimi,  Zaman Yönetimi
Enerjisa Sektör Buluşması
ATOS ve Simtec Sektör Buluşması
Kamil Koç Sektör Buluşması
AsissTT Sektör Buluşması

Vestel Çağrı Merkezi Sektör Buluşması bu etkinliklerden bazılarıdır.

Geleneksel Yönetici Asistanlığı Kariyer Günü

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında duayen akademisyenlerin ve meslek mensuplarının katıldığı "Geleneksel Yönetici Asistanlığı Kariyer Günü" düzenlemekteyiz.


Teknik Geziler
Düzenlediğimiz teknik geziler ile öğrenci ve sektörün buluşmasını gerçekleştirmekte, gidilen lokasyonlarda sosyal-kültürel geziler de (Anıtkabir, Safranbolu, K. Ereğli, Amasra gibi) düzenlenmektedir.

*Türkiye Büyük Millet Meclisi-Ankara
*Plan B Özel İstihdam Bürosu-Ankara

*Toprak Holding Üretim Tesisleri-Sakarya

*Karel İletişim Çözümleri-Ankara
*Atos Çağrı Merkezi-Düzce
*Turkcell Global Bilgi Çağrı Merkezi-Karabük

Derslerimiz kapsamında Kaymakamlık, Belediye, Adliye, TSO gibi kamu kurumları ve özel işletmelere ziyaretler düzenlemekte, öğrencilerimizin Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı uygulama alanlarını yerinde görme imkânı sağlamaktayız.

MEZUNLARIMIZ NE DİYOR?

Hülya Yelkenci-2012 Mezunu
"Programda okutulan dersler özenle seçilmiş. Hepsi iş hayatında ihtiyaç olan dersler. Dersler o kadar interaktif geçiyor ki mezun olduktan sonra kendinden emin, bilgili ve tecrübeli bir şekilde başlıyorsun iş hayatına. Bunu bizlere aşılayan da saygıdeğer akademisyenlerimiz. Tüm hocalarıma bizleri donanımlı hale getirdikleri için teşekkür ederim." Şubat, 2022.


Sibel Gül-2013 Mezunu
"Okulun ve kampüsün öğretim gördüğüm dönemlerdeki gelişimi birçok yüksekokula kıyasla üst seviyelere ulaşmıştı. Sosyal sorumluluk projeleri, akademisyen kadrosu, seminerler, kongreler,geziler yapılan bunun gibi birçok etkinlikler... Tüm okul sürecinde kazanılan bu deneyimler bana birer bilezik olarak bana geri döndü... İş hayatına bir adım önde başlama sebeplerimden biri aldığım eğitim oldu. Yönetici asistanı olarak ilk işe başladığım süreçte sanki her şeyi yapmıştım ve çok emindim kendimden... Aldığım eğitim yoluma ışık oldu. 2 yıllık onlisans eğitimimi lisans olarak işletme yönetime tamamlayarak, ikinci bir dal farklı bir meslek sahibi daha oldum. Muhasebeci olarak yoluma devam ettim. Aldığım eğitimler burada da bana yön verdi. Tüm hocalarımıza, tüm personele, herkese çok teşekkür ediyorum. İyi bir eğitim almak için kesinlikle doğru yerde doğru eğitimcileri bulmak lazım. Bir mezun olarak ben eksiksiz ve doğru eğitimin bana katkılarını iş hayatımda fazlasıyla görüyorum." Ocak, 2022.

İmran Uslu-2013 Mezunu
"Okulun bence en güzel yanları geniş ve yeşil alanı bol bir bahçesi olması, öğrenci ve akademisyenler arasında olumlu iletişim, öğrencilerin akademisyenlere her zaman ulaşabilmesi, konumunun ulaşım açısından rahatlığı ve kütüphane bölümü diye düşünüyorum. Okulda bölümler için uygulama sınıflarının olması, çeşitli sosyal aktiviteler, öğrenci kulüpleri, farklı proje gruplarının oluşturulması, mesleki konferansların yapılması ve çalışma alanlarına ziyaretlerin düzenlenmesi gibi uygulamalar öğrenimi kolaylaştırıp, kalıcı olmasını sağlıyor. Okulda yaptığımız proje ödevleri ile derslerde yaptığımız sunumlar, insan ilişkileri, iletişim, konuşma ve yazışma kuralları alanlarındaki derslerin, özellikle bilgisayar derslerinin ve stajın faydasını iş hayatımda çokça gördüğümü düşünüyorum. Şu anda Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığında memur olarak çalışmaktayım." Ocak, 2022.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı - Her Hakkı Saklıdır
[]
IPv6 Etkin