2017 - 2018 Eğitim-Öğretim yılında Meslek Yüksekokulumuz programlarına 2017-ÖSYS Yerleştirme işlemleri sonucunda kayıt hakkı kazanan adayların şahsen başvuru ile kayıt işlemleri 14 - 18 Ağustos 2017 tarihleri arasında yapılacaktır. E-Devlet üzerinden elektronik kayıtlar 11 - 16 Ağustos 2017 tarihleri arasında yapılacaktır.
Kayıt hakkı kazanan ve elektronik kayıt yaptırmayan adayların, şahsen başvuru ile kayıt için aşağıda belirtilen belgeleri tamamlayarak 14 - 18 Ağustos 2017 tarihleri arasında ilgili bölümlere başvurmaları zorunludur. Bu süreler içerisinde kayıt için başvurmayan veya kayıt işlemlerini tamamlamayan adaylar kayıt haklarını kaybedeceklerdir.
Elektronik kayıt yapan adayların, kayıt evraklarını 18 - 29 Eylül 2017 tarihleri arasında kayıt oldukları okulun öğrenci işlerine teslim etmesi gerekmektedir.
- KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER
- a) Adayın mezun olduğu ortaöğretim kurumundan aldığı diplomanın aslı ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi ve 1 adet fotokopisi
- b) Aday ek puandan yararlanarak yerleştirilmiş ancak alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alandan mezun olduğunu gösterir resmî belge (METEM programlarından mezun olanların diplomalarında okul adı olarak, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır.)
- c) 12 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf
- d) İkinci öğretim öğrencilerinin ödeyeceği öğrenim ücretinin 1.taksitini ödediğine ilişkin dekont (385.- TL Vakıfbank şubelerinden yatırılacaktır.)
- e) 1996 ve daha önceki yıllarda doğmuş erkek adaylardan (Bakaya veya yoklama kaçağı olanlar) askerlik şubelerinden alınacak Askerlik Durum Belgesi, (Bir fakülte veya yüksekokula kaydolmasında askerlikçe bir sakınca olmadığına dair belge ÖSYS ile bir yükseköğretim programına yerleşen yükümlülerin askerlik durumları, üniversiteler tarafından http://kamu.turkiye.gov.tr İnternet adresinde görülebilecektir.
Adayların askerlikle ilgili sorunları için askerlik şubelerine, kredi konusunda ayrıntılı bilgi için de Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumuna başvurmaları gerekmektedir.
- KAYITLA İLGİLİ ÖNEMLİ NOTLAR
- a) Adayların kayıt için bizzat başvurmaları (E-Devlet’ten kayıt hariç) gerekmektedir. Posta ile kayıt yapılmaz.
- b) Kayıt için istenen belgelerin onaysız sureti veya fotokopisi kabul edilmez. Ancak aslının getirilmesi suretiyle üniversite tarafından onaylı örneği kabul edilir.
- c) Belgeler eksik ise kayıt yapılmaz.
- d) Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez.
- e) Üniversiteler, gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir.
ÖSYS Kılavuzlarında yer alan yükseköğretim programlarında aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağına ve eğitime devam edilemeyeceğine ilişkin 19/12/2013 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul kararı uyarınca, durumları bu açıklamaya uyan adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde yeni yerleştirildikleri yükseköğretim programına kayıt yaptıramazlar. Söz konusu kararlar öğrencilerin ÖSYS tercih ve yerleştirmelerinde herhangi bir programa yerleştirilmesine engel değildir.
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının elektronik kayıt işlemleri ile ilgili açıklaması aşağıdadır:
- Devlet yükseköğretim kurumları, dileyen öğrenciler için e-devlet kapısından kaydolma imkanı sunacaklardır.
- Elektronik kayıt öğrenci için zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır. Elektronik kaydı tercih etmeyen veya zorunlu nedenlerle elektronik kaydı yapılamayan öğrenciler yerleştiği yükseköğretim kurumuna başvuracaktır.
- Elektronik kayıt işlemi 2017-2018 öğretim dönemi için ÖSYM den temin edilecek yerleşen verisi içerisindeki öğrencileri kapsayacaktır. ÖSYM yerleşen verisine YÖKSİS üzerinden erişilebilecektir.
- Elektronik kayıt tarihleri, 11-16 Ağustos 2017 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.
- Elektronik kayda, özel yetenek programları ile yükseköğretim kurumlarınca elektronik kaydı uygun görülmeyen programlar (sağlık raporu isteyen programlara gibi) ile açıköğretim programları dâhil edilmeyecektir.
- Yerleşen adaylar e-devlet şifreleri ile https://www.turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bölümünden kayıt işlemleri yapabileceklerdir.
- Asker Alma Dairesinden askerlik durum bilgisi ve Milli Eğitim Bakanlığından lise mezunu olup olmadığına dair bilgi ekran kayıdında yer alacaktır. Askerlik durumu kayıt olmalarına engel olmayacaktır. Ancak; Milli Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenciler elektronik kayıt yapamayacak ve yerleştiği Yükseköğretim Kurumuna yönlendirileceklerdir. Milli Eğitim Bakanlığından mezuniyet bilgisi alınan öğrenciler için elektronik kayıtta öğrencinin yerleşme bilgileri, ÖSYM verisinden otomatik olarak gelecektir.
- Aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıtlı öğrenciler, elektronik kayıt ekranında kaydı yapılmayarak yerleşmiş olduğu Yükseköğretim Kurumuna yönlendirileceklerdir.
- Kaydını tamamlayan öğrenciler kayıt olduklarını gösterir barkotlu çıktı da alabileceklerdir.
- Yükseköğretim kurumları, elektronik kayıt olanlara ait bilgileri Yükseköğretim Bilgi Sistemi (YÖKSİS) üzerinden alabileceklerdir.
- Kayıt işlemini elektronik ortamda yapan öğrenciler elektronik kayıt ekranında veya üniversitenin web sitesinde duyurduğu tarihlerde ders kaydına gelecekler ve duyuruda belirtilen belgeleri sunmaları ve diğer şartları sağlamaları durumunda ders kaydı yapabileceklerdir.