TARİHÇE
Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı 2003-2004 eğitim-öğretim yılından itibaren öğrenci alımına başlamış ve ilk mezunlarını 2004-2005 eğitim-öğretim yılı sonunda vermiştir. Günün gereklerine ve sektörün beklentilerine göre, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında program adı Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı olarak değiştirilmiştir. 2025-2026 eğitim-öğretim yılından itibaren YÖK Yürütme Kurulu'nun 27.05.2025 tarihli Kararı ile YÖK'ün "geleceğin meslekleri ve yükseköğretimde istihdam odaklı dönüşüm" vizyonu çerçevesinde, "dijital dönüşüm"e yönelik olarak "Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı" Programımızın adı "Ofis Teknolojileri ve Veri Yönetimi" olarak değiştirilmiştir. 2003 yılından bugüne sahip olunan uzmanlık, tecrübe ve birikimden güç alarak, müfredatı dijitalleşmenin gereklerine göre ve dijital becerilerle güçlendirerek söz konusu dönüşüm gerçekleştirilmiştir. Bu dönüşüm ile yükseköğretim ve işgücü piyasasında kalitenin artıracağı, sektörün ihtiyaçlarına uygun daha nitelikli mezunlar yetiştirileceği ve istihdam edilebilirliğin artacağı düşünülmektedir.
Misyonumuz:
Hızla değişen iş dünyasının beklentilerini karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış; yönetim, ofis uygulamaları ve veri yönetimi alanlarında yetkin; bilişim teknolojilerine hakim, dijital becerilere sahip; iletişimi güçlü, sorumluluk ve etik değerlere sahip; kendini sürekli geliştiren nitelikli insan kaynağını yetiştirmektir.
Vizyonumuz:
Alanında güncel gelişmeleri takip eden ve uygulayan, sektörle güçlü iş birlikleri kuran, eğitim kalitesi ve içeriğiyle fark yaratan, sektörün ihtiyaç ve beklentilerine uygun nitelikli insan kaynağı yetiştiren ve tercih edilen bir ön lisans programı olmak.
Programın Amacı:
Ofis Teknolojileri ve Veri Yönetimi Programının amacı, yönetim, ofis uygulamaları ve veri yönetimi alanlarında; hızla değişen iş dünyasının ihtiyaçlarına yanıt verebilecek bilgi, beceri ve yetkinliklerle donatılmış, kamu ve özel sektör kuruluşlarında ya da serbest çalışma ortamlarında başarıyla görev alabilecek nitelikli insan kaynağını yetiştirmektir.
Programın Eğitim Hedefleri:
- Kamu ve özel sektör kuruluşlarında ya da serbest çalışma ortamlarında; ofis yöneticisi, yönetici asistanı, ofis personeli, veri operatörü ve yöneticisi, doküman/arşiv sorumlusu başta olmak üzere çeşitli unvanlarda görev alabilecek nitelikli insan kaynağı yetiştirmek.
- Ofis teknolojileri ve veri yönetimi alanlarında temel ve güncel bilgileri uygulamalı olarak kazandırarak, mezunların bu bilgi ve becerilerle kariyer ve mesleki gelişimlerine katkı sağlamak.
- Dijital dönüşüme ayak uydurabilen; dijital becerileri gelişmiş; dijital iş süreçlerini yürütebilen; etkili iletişim, problem çözme ve takım çalışması gibi mesleki ve sosyal becerilere sahip; hibrit ve uzaktan çalışma modellerine uyum sağlayabilen mezunlar yetiştirmek.
Program Öğrenim Çıktıları
BİLGİ
PÇ 1 Ofis teknolojileri ve veri yönetimi alanında temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
PÇ 2 İş sağlığı ve güvenliği, toplumsal sorumluluk, sürdürülebilirlik, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
BECERİ
PÇ 3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
PÇ 4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılımlar, programlar, yapay zeka, bulut vb.) etkin biçimde kullanır.
PÇ 5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
YETKİNLİK
PÇ 6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini etkili iletişim yoluyla ve anlaşılır biçimde sözlü ve/veya yazılı olarak aktarır.
PÇ 7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ 8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
PÇ 9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
PÇ 10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyip, meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ 11 Ekip çalışmasına uygun şekilde proje ve/veya etkinlikler düzenler ve bu süreçlerde görev alır.
Ofis Teknolojileri ve Veri Yönetimi Programı İçin Gerekli Çıktılar
BİLGİ
PÇ 1. Veri güvenliği ve gizliliğini açıklar.
BECERİ
PÇ 2. Ofis ve veri teknolojilerini/yazılımlarını iş süreçlerinde uygular.
YETKİNLİK
PÇ 3. Dijital ofis yönetimi, veri yönetimi, toplantı, yazışma, raporlama, dosyalama ve arşivleme vb. süreç ve tekniklerini bilir ve uygular.
EĞİTİM
Eğitim dili Türkçe olup; 2 yıllık-4 yarıyıllık ön lisans eğitimini kapsar.
Ayrıca isteyen öğrenci 1 yıl süreli isteğe bağlı İngilizce Hazırlık eğitimi görebilirler.
ÇİFT ANADAL PROGRAMI
FİZİKİ ALTYAPI
Ofis teknolojileri, ofis yazılımları, klavye teknikleri, yazışma teknikleri ve raporlama, ileri Excel ve veri tabanı yönetimi, ofislerde yapay zeka uygulamaları gibi uygulamalı dersler için üç adet tam donanımlı Bilgisayar Laboratuvarı bulunmaktadır.
GİRİŞ VE MEZUNİYET KOŞULLARI
YKS kapsamında TYT puanı ile öğrenci alınmaktadır. Öğrenciler mezun olabilmek için, öğretim planında belirtilen 120 AKTS’lik zorunlu ve seçmeli dersleri başarmak ve 30 iş günü yaz stajını tamamlamak zorundadır.
Mezunlarımız kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda, kamu ve özel sektör kuruluşlarında ya da serbest/mobil çalışma ortamlarında; ofis yöneticisi, yönetici asistanı, ofis personeli, veri operatörü ve yöneticisi, doküman/arşiv sorumlusu, proje destek personeli, veri analisti gibi unvanlarla istihdam edilebilirler.
DİKEY GEÇİŞ İMKANLARI
Henüz ÖSYM tarafından açıklanmamıştır.
Aşağıdaki linklerden daha önceki yıllarda düzenlediğimiz etkinliklere ulaşabilirsiniz:
https://cmyo.beun.edu.tr/buro-hizmetleri-ve-sekreterlik/buro-yonetimi-ve-yonetici-asistanligi-programi.html