BÜROKON 2015 ÇAYCUMA MESLEK YÜKSEKOKULU’NUN EV SAHİPLİĞİNDE DÜZENLENDİ

BÜROKON 2015 ÇAYCUMA MESLEK YÜKSEKOKULU’NUN EV SAHİPLİĞİNDE DÜZENLENDİ

Küçült Yazı Tipi Büyüt

Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanıyla ilgili akademisyenlerin, mesleği icra eden sekreter, yönetici asistanı, yöneticilerin ve gelecekte bu mesleği icra etmeye hazırlanan öğrencilerin bir araya getirilmesini ve etkileşim içinde olmalarını amaçlayan Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi (BÜROKON) 2000 yılından buyana yapılmaktadır. Kongrenin 14.’sü 8-10 Ekim 2015 tarihinde, Bülent Ecevit Üniversitesi Çaycuma Meslek Yüksekokulu’nun ev sahipliğinde Çaycuma Kampüsünde düzenlenmiştir. Kongre, 34 farklı üniversiteden akademisyenlerin, kamu kurumları ile özel sektör kuruluşlarından meslek mensuplarının ve öğrencilerin geniş katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Kongrenin 8 Ekim’deki Çaycuma ilçe protokolü ve akademisyenlerin katılımıyla gerçekleşen açılış programında yapılan konuşmalarla kongrenin önemini vurgulamıştır. “Ç.M.Y.O Müdürü Sayın Yrd. Doç. Dr. Hikmet YAZICI değerli bilim insanlarını okulumuzda ağırlamaktan mutluluk duyduğunu ifade ederek yüksekokulumuz ve bölümleri, öğrenci sayıları hakkında genel bilgi vererek okulumuzu tanıttı. Çaycuma Belediye Başkanı Sayın Bülent KANTARCI Çaycuma ilçesinin ırmak kenarında gelişigüzel konumlanmış bir ilçe görünümünden ilim ve irfan yuvası haline gelmesinden ötürü memnuniyetlerini belirterek gerek okulumuzun gerekse ülkemizin dört bir yanından gelen bilim adamlarına verdikleri katkılardan ötürü teşekkürlerini iletti. Şu an ülkemizin içinde bulunduğu kaos ortamından ülkemizi aydınlık yarınlara çıkaracak yegane gücün eğitim olduğunun altını çizdi. Üniversitemiz Rektör Yardımcısı Sayın Ahmet ALTIN, Bürokon kongresine ev sahipliği yapmaktan ötürü üniversitemiz adına duyduğu memnuniyeti ifade etti. Üniversitelerin eğitim ve toplumsal açıdan işlevlerine dikkat çekti. Çaycuma Kaymakamı Sayın Serkan KEÇELİ sözün ve bilginin ustaları olarak nitelendirdiği üniversite hocalarının mesleklerinin önemini vurgulayarak ilçemizde değişik üniversitelerden gelen akademisyenleri ağırlamanın gurur verici olduğuna değindi.” Kongrenin bu yılki teması “Büro Yönetimi ve Sekreterlik Mesleğinde Yönetsel Beklentiler” olarak belirlenmiş; böylece yönetsel kademelerin bu mesleği icra edenlerden veya icra edeceklerden beklentilerinin ele alınması hedeflenmiştir. Kongrede ilk gün 6, ikinci gün 6 olmak üzere toplam 12 oturumda 36 bildiri sunulmuş ve 2 davetli konuşma yapılmıştır. Kapanış Panelinde kongre teması olan Yönetsel Beklentiler konusu tartışılmıştır. Kongre Amasra Gezisi ile sona ermiştir. BÜROKON 2015 ile birçok “ilk”e imza atılmış ve “ilk”lerin Kongresi olmuştur. Sonraki yıllarda da kullanılacak kongre logosunun tasarlanması, Danışma Kurulunun kurulması, doğrudan tam metin gönderimi sistemine geçilmesi, Kongre bünyesinde ulusal düzeyde bir F Klavye Yarışmasının düzenlenmesi, En İyi Bildiri Ödülü verilmesi bunlar arasında öne çıkanlarıdır. Kongre kapsamındaki 1. Ulusal F Klavye Yarışması Türkiye genelinden 11 Meslek Yüksekokulunun katılımıyla 7 Ekim 2015 tarihinde düzenlenmiştir. Yarışmanın ilerleyen yıllarda da sürdürülmesi arzu edilmektedir. Kongre tarihinde “ilk” kez 4 ön lisans öğrencisi Kongreye bildiri ile katılım sağlamıştır. Öğrencileri bu tür çalışmalara teşvik etmek amacıyla, bu bildirinin yazarları olan İslam DANIŞMAZ, Merve ÇUBUKCU, Leyla KAR ve Damla Nur YIRTICI’ya Bildiri Teşvik Belgesi verilmiş; En İyi Bildiri Ödülü ise «Örgütsel Bağlılık ve İşle Bütünleşmenin İşten Ayrılma Niyetine Etkisi: Çağrı Merkezi Örneği» başlıklı bildirinin yazarları Handan KARTAL, Lütfiye İŞLER ve Yasemin BİLİŞLİ’ye verilmiştir. Kongrede bir başka “ilk” olarak önümüzdeki iki yılın Kongre ev sahibi belirlenmiştir. 15. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi 2016 yılında Celal Bayar Üniversitesi Ahmetli Meslek Yüksekokulu’nun ev sahipliğinde, 16. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi 2017 yılında Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu ve Osmancık Ömer Derindere Meslek Yüksekokulu’nun ev sahipliğinde düzenlenecektir. Kongremizin büro yönetimi ve sekreterlik camiasına katkı sağladığı inancıyla, tüm katılımcılara, emeği geçen tüm kurum ve şahıslara Bülent Ecevit Üniversitesi Çaycuma Meslek Yüksekokulu olarak teşekkürlerimizi ve saygılarımızı sunarız.



Yayınlanma Tarihi : 18.01.2016