Çaycuma Meslek Yüksekokulu’nda 2024-2025 Akademik Yılı Güz ve Bahar Yarıyıllarında 10 programdan 7 öğretim elemanının danışmanlığında 2.sınıf öğrencileri tarafından 80 sosyal sorumluluk projesi başarı ile gerçekleştirilmiştir.
2024-2025 Akademik yılı Güz Dönemi SSP 900 Sosyal Sorumluluk Projeleri Dersi kapsamında “Yaşlılar-Emekliler, Sürdürülebilir Şehirler ve Çevre, Endüstriyel ve Kültürel Miras, Dezavantajlı Gençler ve Çocuklar, Nitelikli Eğitim ve İstihdam, İyilik Yap-İyilik Bul” temaları çerçevesinde 60 sosyal sorumluluk projesi yapılmıştır. Projeler gerçekleştirilirken BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine uyumluluğu da göz önünde bulundurulmuştur.
Gerçekleştirilen projelerin 26’sı “Dezavantajlı Gençler ve Çocuklar” ve 22’si ise “Nitelikli Eğitim ve İstihdam” konularında yoğunlaşmıştır. Proje grupları yürüttükleri faaliyetlerde köy okullarına ulaşarak oradaki öğrencilerle kendi eğitim programlarına uygun projeler yapmışlardır. “Bir Umudum Olsa” projesi ile Kerimler Boyacıoğlu İlkokulu öğrencilerine iyilik yapmanın insana katacağı değerleri; “Yeşil Zihinler: Eğlenceli Adımlar, Temiz Yarınlar” projesi ile köy okulu öğrencilerine doğa sevgisi, farklı bir dile ilgi, çevre bilinci ve geleneksel oyun kültürünü tanıtma; “Kalemi Olmayanlar”, “Oyunla Öğren İngilizceyle Gül” ve “İngilizce İle Tanış, Hayallerini Büyüt” projeleri ile maddi durumu özel ders almaya yeterli olmayan, İngilizce öğrenmek isteyen veya derslerinde güçlük çeken öğrencilere destek olma, 3 ile 5 yaş grubundaki çocuklara oyun ve etkinliklerle temel İngilizce kelimeler öğretme; “Gökyüzüne Açılan Kanatlar” projesi ile Cumhuriyet Ortaokulu öğrencilerine havacılık sektörü tanıtımı Zonguldak Havalimanı gezisi, Çaycuma MYO’da mock-up uçak simülasyonu sınıfı ve havacılık teknolojileri hakkında bilgi verilmesi, “Bir Çocuk Bin Oyun” ve “Renkli Oyunlar Mutlu Çocuklar” projeleri ile geleneksel sokak oyunlarını öğretme ve eğitici ve eğlenceli bir ortam sunulması, “İyilik Yap, İyilik Bul” projesi ile Adaköy İlkokulu öğrencilerine tiyatro oyunu ile çocuklara çevre temizliğine katkı sağlama konularında başarı ile tamamlamışlardır.
“Sürdürülebilir Şehirler ve Çevre” temasında ise 16 proje gerçekleştirilmiştir. “Filyos’un Kumuna İz Bırak Kirine Değil!” projesi ile Filyos Sahili’nde temizlik yapılması, “Renkli Dokunuşlar” projesi ile Çaycuma Meslek Yüksekokulu kampüs bahçesine çiçekler ile “BEU” yazısı oluşturulması, “Yeşil Kalemler: Fidanlar, Geri Dönüşüm ve Hayaller” projesi ile köy okullarındaki öğrencilere çevre bilinci kazandırarak geri dönüşümün önemini anlatılmasına yönelik, eğitici etkinlikler düzenlenmesi, “Yeşil Şehirler Temiz Gelecek” projesi ile Burunkaya köyü ilkokulunun bahçesine fidanlık oluşturulması öne çıkan projelerdendir. Öğrenciler yapılan faaliyetlerle bölge halkının çevre kirliliği hususunda bilinçlenmesine katkıda bulunmayı hedeflemişlerdir.
“İyilik Yap İyilik Bul” teması ile gerçekleşen 11 projede ihtiyaç sahibi bireylerin temel ihtiyaçlarının karşılanması ve sokak hayvanlarının beslenme ihtiyaçlarının karşılanması sağlanmıştır. Bu kapsamda, “Senin Fazlan Başkasının Eksiği”, “Sıcak Kalpler Köprüsü”, “ Evde Saklama Çocuklara Bağışla”, “Kitap Bağışıyla Geleceğe Işık Tutun”, “Hayvanlara Şefkat Doğaya Saygı”, “Her Cana Bir Kap Sevgi” öne çıkan projelerdir. Öğrenciler yaptıkları projeler ile toplumda iyilik bilincini artırmayı hedefleyerek topluma yönelik katkılarını görünür kılmışlardır.
“Yaşlılar-Emekliler” temasında “Yaşlı Değil Geleceğin”, “Yaşlılarımız Zenginliğimiz”, “Dünümüz Onlarla Güçlü, Bugün Onlara Destek” ve “Yaşlılar ve Emekliler” projeleri ile toplumda yaşlılara karşı farkındalık oluşturulması sağlanmıştır.
“Endüstriyel ve Kültürel Miras” temasında gerçekleştirilen 5 projenin başında gelen“Mesleğin Son Nöbetçileri” projesi ile eski mesleklerin gün yüzüne çıkarılması için Çaycuma Kampüsüne davet edilen meslek erbapları ile öğrenciler bir araya getirilmiştir. Aynı temada “Mirasını Ayakta Tutamayan Geleceğine Işık Tutamaz”, “Çaycuma Her Taşında Bir İz, Her Köşesinde Bir Kültür” gibi projeler ile de Çaycuma’nın tarihi ve kültürel değerlerinin tanıtımı sağlanmıştır.
Güz Dönemi sonunda ÇMYO bünyesinde 6 ana temayı içeren poster tasarım sergisi düzenlenmiştir. Sergide Doç Dr.Mustafa ZOR, Doç.Dr. Elif AYDIN, Öğr.Gör Elif MOCAN, Öğr. Gör. Ragıp ÇÜNGÜR, Öğr.Gör.Çağrı ALDI eşliğinde 2.sınıf öğrencilerinin hazırladığı 38 adet poster sergilenerek öğrencilerde farkındalık yaratılması sağlanmıştır. Sergi sırasında Yüksekokul öğrencileri ve akademik personel arasında yapılan anket ile En Etkileyici Poster seçimi yapılmıştır. Anket sonuçlarına göre “Birlikte Her Şey Mümkün” projesi ile Dezavantajlı Çocuklara vurgu yapan poster 1.seçilmiştir.
Bahar Döneminde SSP 900 Sosyal Sorumluluk Projeleri Dersi kapsamında öğrenciler, “Aile Yılı” teması ile BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine uygun 3 program 2 öğretim elemanı danışmanlığında 20 proje gerçekleştirilmiştir.
“Ailedeki Sessizlik Bağları Koparır” projesinde teknoloji bağımlılığı ile aile içi iletişim eksikliği, “Ailenin Çocuk Psikolojisine Etkisi” ve “Geçmişin İzinde Geleceğe Umut” projelerinde aile içi ilişkiler ve ebeveyn tutumlarının farklılığı, “Fedakârlık” projesinde ailedeki fedakârlık ve sevginin önemi, “Aile ve Yurt” projesinde aile ve yurt ortamları, “Aile ve Sosyal Medya” sosyal medyanın aile içi iletişimini azaltması gibi farklı konularda 11 adet kısa film hazırlanmıştır. Hazırlanan kısa filmler ÇMYO Öğrencilerine konferans salonunda kısa film günleri düzenlenerek veya okul sosyal medya hesaplarında paylaşım yapılarak izletilmiştir. Toplumda filmler aracılığı ile özellikle aile ilişkileri konusunda farkındalık yaratılmıştır.
Aile ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği konusunda “Kadının Adı Var” projesi ile 8 Mart Dünya Kadınlar gününde ve haftasında tarihe damga vurmuş Türk Kadınlarının afişleri etkinliklerde sergilenerek; “Yadigâr Aile Dergisi” projesi ile dergi oluşturarak, “Üniversite Öğrencisi İki Kardeş” projesinde kısa film çekilerek toplumda kadının yeri ve kadına şiddet konularında farkındalık oluşturması sağlanmıştır.
“Keşif ve Eğlence Festivali”, “Kanatlarını Aç, Sınırları Aş” , “Gençler Hareket Ediyor Gelecek Şekilleniyor” projelerinde dezavantajlı çocuklar ve gençler kapsamında Zonguldak Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü’ne bağlı birimlerde bulunan çocuklar ve gençlerle beraber etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Çocuklar ve gençlerle aktiviteler yaparak onların sosyal gelişimine katkı sağlamak amaçlanmıştır.
“3.Yaş Zamanın Ritmini Yakalıyor” projesinde köy muhtarları aracılığıyla bir araya getirilen yaşlı bireylere akıllı telefon kullanımı, internet güvenliği, e-devlet, e-nabız ve bankacılık hizmetleri gibi konularda rehberlik etmek ve bilinçlendirme sağlamak hedeflenmiştir. Bu kapsamda 3 köyde değişik zamanlarda etkinlikler düzenlenmiştir.
“Aileler Yarışıyor” projesinde aileler arasında iş birliği ve iletişimi güçlendirmek amacıyla İlçe Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğü’nün bir araya getirdiği kadınlar arasında Çaycuma’da genel kültür yarışması düzenlenmiştir.
Öğrencilerin sosyal sorumluluk bilincinin gelişmesine ve bir arada çalışma etiğini kazanmalarına yardımcı olan projeler, ayrıca öğrencilerimizin toplumun farklı kesimleri ile iletişim kurma becerilerini arttırarak etkileşimlerinin güçlenmesini de sağlamıştır.





























