Yüksekokulumuz Mülkiyet Koruma ve Güvenlik Bölümü Sosyal Güvenlik Programı, 15 Mayıs 2026 tarihinde Sosyal Güvenlik Haftası etkinlikleri kapsamında SGK Zonguldak İl Müdürlüğü ve Zonguldak Maden Müzesi'ne yönelik kapsamlı bir teknik gezi düzenledi. Etkinliğe Bölüm Başkan V. Öğr. Gör. Pınar ÜZMEZ, Öğr. Gör. Gülçe ERDUR ve program öğrencileri katılım sağladı. SGK İl Müdürlüğü'nde kurum arşivlerinin incelenmesiyle başlayan programda, SGK İl Müdürü İhsan ŞAN tarafından yapılan açılış konuşmasında bölüm mezunlarının istihdam potansiyeline dikkat çekildi. Ardından, kurum denetmenleri Mevlüde YILDIRIM ve Özgür DURAN tarafından öğrencilere denetim süreçleri ile kayıt dışı istihdamla mücadele konularında sunum yapıldı. Teorik eğitimin ardından, öğrencilerin de interaktif olarak katıldığı ve saha senaryolarını içeren tiyatral gösteri büyük beğeni topladı. Teknik gezinin ikinci durağında ise kentin endüstriyel mirası olan Zonguldak Maden Müzesi ve Kömür Deneyim Ocağı uzman rehberler eşliğinde ziyaret edildi. Bu kapsamda öğrenciler, iş sağlığı ve güvenliği (İSG) kavramının temelini oluşturan madencilik tarihindeki dönüm noktalarını ve mevzuatların ortaya çıkış süreçlerini yerinde gözlemleyerek mesleki açıdan önemli bir saha deneyimi kazandı. Gezi, kurumsal iş birliklerinin ve saha uygulamalarının gelecek yıllarda da sürdürülmesi temennisi ve anı fotoğrafı çekimiyle sona erdi.